Emeryci, czyli mówiąc ogólnie osoby z tak zwanej grupy 65+, stanowią duże wyzwanie dla banków jako grupa klientów o szczególnych potrzebach. Klient – senior to jakby nie patrzeć specjalna grupa klientów banków, dlatego też wymaga szczególnych starań. Generalnie temat bankowości, nawet dla osób w pełni aktywnych, pracujących i będących na bieżąco z różnorodnymi zagadnieniami związanymi z finansami, potrafi przysporzyć trudności. W przypadku osób starszych częstym problemem jest to, że pojawia się pewne pogorszenie kontaktów z otoczeniem, co wynika z przypadłości związanych z wiekiem.

Dlatego właśnie pracownicy banku powinni przyłożyć szczególną wagę do wyraźnego, wolnego mówienia, przekazywania informacji prostymi zdaniami, przerywanie wypowiedzi pauzami i cierpliwe powtarzanie informacji, tak aby klient mógł wszystko na spokojnie zrozumieć. Istotne jest, aby najważniejsze rzeczy zapisać starszej osobie na kartce a wszystkie wątpliwe kwestie spokojnie wyjaśnić zrozumiałym dla danej osoby językiem.

Na pewno obsługa tej grupy klientów wymaga cierpliwości, bo niejednokrotnie potrzeba sporo czasu na wyjaśnienie wszystkich kwestii związanych z obsługą konta. Ważna jest umiejętność jasnego przedstawiania kwestii związanych z kontem, tak aby wyjaśnić wszystkie interesujące klienta szczegóły.

Autor: Roma

(Visited 4 times, 1 visits today)