Basen i pływanie a nasze zdrowie

Czas emerytury to dla wielu osób czas nadrabiania zaległości, w czytaniu, zwiedzaniu, ale i w aktywności fizycznej. Często jest tak, że w okresie aktywności zawodowej uprawianie sportu schodzi na dalszy plan, bo priorytetem jest rodzina i praca.

Uprawiany w młodości sport, ćwiczenie gimnastyczne przegrywają z codziennością, z natłokiem zajęć. Polską normą jest od czasu do czasu pojeździć na rowerze, zimą na nartach, no i latem pływać. Warto, zatem wykorzystać czas emerytury, kiedy nasz organizm jest jeszcze zdrowy i sprawny, aby wrócić do dawnych, dobrych przyzwyczajeń.

Obecnie wiele osób w wieku emerytalnym jest bardzo aktywnych w wielu obszarach, również w zakresie uprawianych sportów. Godne polecenia bezwzględnie dla każdego niezależnie od wieku jest pływanie.

Zaletą basenów jest to, że nie jesteśmy uzależnieni od aury, może padać deszcz, a my i tak popływamy.

Pływanie wpływa bardzo korzystnie na wielu aspektów naszego organizmu.

  • Poprawia odporność,
  • modeluje sylwetkę,
  • zwiększa ogólną sprawność fizyczną,
  • pozwala utrzymać prawidłową wagę, spalić nadmiar tłuszczu.

Ponadto efektem pływania jest ogólne odmłodzenie, bowiem osoba, która dba o swoje ciało poprzez ćwiczenia fizyczne opóźnia proces starzenia.

Po wizycie na basenie czujemy się lekko, rześko, czujemy energię do życia.

Dla osób starszych, w wieku emerytalnym basen to znakomity zastrzyk witalności. Zamiast sterty tabletek wspomagających lepsze samopoczucie warto zaaplikować sobie kurację basenową. Poczucie satysfakcji może dać też świadomość, że niejeden dwudziestolatek nie przepłynie bez zmęczenia kilku długości basenu.

Pływanie w basenie polecany jest każdemu, bez względu na wiek i kondycję. Oczywiście na początku należy dawkować wysiłek fizyczny, tak, aby organizm zaczął przyzwyczajać się do systematycznego, regularnego wysiłku fizycznego.

Ale jedno nie ulega wątpliwości, że pływanie wpływa bardzo dobrze na ludzki organizm. Dlatego regularne pływanie w basenie to bardzo dobry pomysł na aktywność fizyczną na emeryturze.

Współczesne babcie i dziadkowie to nie zgarbione staruszki, ale energiczne dojrzałe osoby, które są pełne życia i chęci działania. Warto by wysoka aktywność intelektualna szła w parze z równie wysoką aktywnością fizyczną.