Sprawdź opinie zanim zrobisz zakupy w sieci

Zakupy w internecie stają się coraz bardziej popularne- również wśród starszych osób. To najwygodniejszy z możliwych sposób robienia zakupów i bardzo często pozwala przy tym na zaoszczędzenie sporych sum pieniędzy. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie klientów tą formą zakupów, powstaje coraz więcej wirtualnych sklepów z coraz to bardziej wymyślnym asortymentem. Niestety nie wszystkie z nich są godne naszego zaufania. W internecie, tak jak i w rzeczywistym świecie grasuje wielu oszustów żerujących na naiwności klientów.

Osoba starsza a internetowe zakupy

Szczególnie często ich ofiarami padają osoby starsze, które dopiero zaczynają swoją przygodę z internetem i wirtualnymi zakupami. Sposobem na ustrzeżenie się przed nieuczciwymi sprzedawcami jest skrupulatne sprawdzanie opinii o ich sklepie za pośrednictwem internetu.

Wystarczy wpisać nazwę sklepu w dowolną wyszukiwarkę internetową, by zapoznać się z opiniami innych użytkowników na jego temat. Strona samego sklepu nie jest wiarygodnym źródłem informacji. Jej właściciel zwykle przedstawia tylko pozytywne opinie na temat jego działalności, pomijając te mniej korzystne.

Niedoświadczony klient po przeczytaniu takich opinii może nabrać mylnego przekonania, że sklep jest w stu procentach godny zaufania, skoro cieszy się tak dużą popularnością w oczach klientów. Znacznie lepszym i bardziej wiarygodnym źródłem informacji na temat poszczególnych sklepów są fora internetowe. Ich użytkownicy często ze szczegółami opisują na nich swoje doświadczenia z internetowymi sklepami. Ich opinie poparte są wieloma szczegółami i życiowymi przykładami, co podnosi ich wiarygodność.

A co z opiniami na forach dyskusyjnych?

Na forach często toczą się całe dyskusje dotyczące danego sklepu. Po przeczytaniu całego takiego wątku zyskujemy w miarę obiektywną opinię na temat danego sklepu. Najważniejsza kwestia, na jaką powinniśmy zwracać uwagę to kontakt z klientem i sposób rozwiązywania konfliktów na linii klient -sklep. Dzięki temu będziemy wiedzieli, jakie podejście do klienta ma konkretny sklep.

Dobrym przykładem może być sytuacja, w której sklep prześle nieodpowiedni lub uszkodzony towar. Dobry sklep przeprosi za zaistniałą sytuację, na własny koszt dośle poprawną paczkę i dołączy do niej drobny upominek w ramach przeprosin.

(Visited 7 times, 1 visits today)