Wzrost zakupów online wśród emerytów.

Ostatnie lata pokazują coraz mocniej, jak szybko wśród osób robiących zakupy online, rośnie liczba emerytów i rencistów. Jeszcze niedawno raczej wzbraniali się oni przed dokonywaniem zamówień przez internet, mając ku temu wiele powodów. Wśród nich była mała biegłość w poruszaniu się po internecie, słabsza znajomość obsługi komputera i lęk przed nowymi technologiami, jednakże ostatni rok pokazał, że wiele się na tym polu zmieniło!

Co wpłynęło na większe zainteresowanie emerytów zakupami online?

Głównym powodem, który wskazują osoby starsze jako ten, który ostatecznie zadecydował o wzmożonej ich aktywności w internecie, jest jak się okazuje, pandemia koronawirusa. Szalejąca nie tylko w Polsce, ale i na całym świecie choroba uświadomiła emerytom, że im częściej będą korzystać z zakupów online, zamiast codziennego wychodzenia do sklepów, tym większe mają szanse na uniknięcie zarażenia i co za tym idzie, bezpieczne przeczekanie tych trudnych czasów.

Co ważne, emeryci wykorzystali okres, kiedy ich wnuki nie mogły uczyć się w szkołach w sposób tradycyjny, tylko obejmowała ich nauka zdalna i w tym samym momencie skorzystali z wiedzy młodszego pokolenia, by z nim, ramię w ramię poduczyć się i obsługi komputerów i zasad bezpiecznego zachowywania się w internecie. To dzięki tej międzypokoleniowej współpracy poznali najlepsze miejsca do robienia internetowych zakupów i szybko wciągnęli się w tą nową przygodę.

Na co zwracają uwagę dojrzali klienci?

Emeryci, jako dojrzali klienci podkreślają, że są w sieci rzeczy, które podczas internetowych zakupów mają dla nich szczególne znaczenie. Są to oczywiście: atrakcyjne ceny produktów, zniżki i rabaty, dzięki którym mogą oszczędzić swoje pieniądze, duży wybór produktów i możliwość czytania ich opisów powiększoną czcionką, ale i wrażenia estetyczne.

Seniorzy przyznają, że doceniają ładny sposób pakowania produktów, które zakupili i wyjątkowo cieszy ich wizyta kuriera, który wręcza im estetyczne, kolorowe opakowanie. Wskazują, że sam produkt jest oczywiście najważniejszy, ale kluczowa dla nich jest również przyjemność jego rozpakowywania. To rzecz, której dotąd – w zakupach w sklepach tradycyjnych, zupełnie nie znali.

Same firmy, które monitorują zakupy robione przez swoich klientów także zwróciły uwagę na ten trend, co przełożyło się na większą uwagę przy sposobie pakowania wysyłanych przez nie towarów. Sklepy internetowe coraz chętniej zamawiają specjalne opakowania, wzbogacone o atrakcyjne i przykuwające uwagę nadruki, jak np. u producenta opakowań: www.boxmarket.eu, dzięki czemu ich starsi klienci, odbierając paczkę, mogą czuć się wyróżnieni tym, że otrzymali ją w tak pięknym stylu. Dla seniora jest to powód do uśmiechu na twarzy, a dla sprzedawcy z internetowego sklepu pewność, że dobre wrażenie zrobione na starszym kliencie, zaprocentuje jego ponowną wizytą w sklepie i kolejnymi zamówieniami.

(Visited 169 times, 1 visits today)