Reklama a leki – nie zawsze dobre, musi być drogie

Leki sprzedawane bez recepty to towar jak każdy inny i z tej przyczyny wielkość ich sprzedaży w dużym stopniu zależy od skutecznej reklamy. Producenci chwytają się wszelkich sposobów, by przekonać pacjentów o tym, że to właśnie ich lek jest najlepszy i potrafi zdziałać cuda.

Cudowna reklama – cudowny lek? Nie zawsze!

Często stosują przy tym specjalistyczne techniki marketingowe. Bardzo często możemy zobaczyć w reklamach innych pacjentów rekomendujących dany lek. Nierzadko występują w nich także starsze osoby, promieniejące szczęściem i radością życia…

W reklamach bardzo często umieszcza się także wyniki badań. Dla wielu pacjentów opinia autorytetów w dziedzinie medycyny ma decydujący wpływ na zakup danego leku. Dobór odpowiedniego narzędzia reklamy zależy od grupy docelowej, do której jest skierowana.

Oglądaj reklamy uważnie!

Inaczej będzie wyglądała reklama leku na przeziębienie, a inaczej reklama specyfiku łagodzącego objawy menopauzy. Bez względu na ostateczną formę, kampanie reklamowe pochłaniają zwykle ogromne sumy pieniędzy. Należy jednak pamiętać o tym, że koszty reklamy wpływają na cenę produktu.

Okazuje się, że to pacjenci, czyli my sami opłacają koszty drogich kampanii reklamowych. Z tego względu szeroko reklamowane leki należą do najdroższych.

Świadomy konsument wie jednak, że to co dobre niekoniecznie musi być drogie. W aptekach znajdziemy zwykle szereg produktów o działaniu zbliżonym do drogich, reklamowanych leków. Wiele z tych lekarstw jest znacznie tańszych. Niestety często zdarza się, że zachęceni reklamą to nie rozglądamy się po aptecznych półkach, ale kupujemy produkt, którego nazwa utkwiła nam w pamięci.

Odpowiedniki leków z reklam są tańsze

Tymczasem wystarczy zapytać aptekarza o tańszy odpowiednik szeroko reklamowanego leku. Aby lekarstwa miały takie samo działanie muszą zawierać taką samą substancję czynną, zawartość substancji pomocniczych jest zwykle bez znaczenia.

Międzynarodowa nazwa substancji czynnej zgodnie z obowiązującymi przepisami musi być umieszczona na opakowaniu każdego leku. Dzięki temu aptekarz nie będzie miał problemu z wybraniem dla nas odpowiedniego zamiennika leku. Warto mieć to na uwadze przy kolejnej wizycie w aptece.

Zamiast ślepo ufać reklamom zapytajmy o tańsze leki. Pozwoli nam to zaoszczędzić sporą kwotę, która odgrywa niebagatelną rolę w budżecie każdego emeryta.

(Visited 2 times, 1 visits today)