Wyprzedaże: oszukaństwo czy sposób oszczędzania?

No właśnie co tak naprawdę myśleć o tych wszystkich wyprzedażach? Czy są one prawdziwą okazją czy naciąganiem klienta na grubą kasę? Co właściwie warto na nich kupować? Zdarzają się wyprzedaże prawdziwe i takie, które są jedynie kreowaniem potrzeb typu „must have”, na których zarabia głównie sprzedawca.

Prawdziwe wyprzedaże

Nie można jednoznacznie określić, która okazja cenowa do takich właśnie należy. W tych sytuacjach trzeba się kierować najlepiej zdrowym rozsądkiem. Jednak doświadczenia klientów jak i prawa sprzedaży i marketingu mówią nam, że z reguły najwięcej można zyskać na wyprzedażach posezonowych. Kiedy sprzedawcom zostaje na sklepie np. letnia odzież obniża się jej cenę na początek o 5 do 10%. Nie zabiera to z reguły całej marży, a już jest dla klienta korzystne. Później w razie potrzeby dochodzi do dalszej obniżki o 25% lub 50%. Stosowane są też warianty 2+1 gratis lub drugi przedmiot 50% taniej. Są to autentyczne okazje, po które warto sięgać sprawdzając oczywiście jakość przecenianych produktów. W przypadku niektórych sprzedawców i sieci handlowych warto również posiadać karty stałego klienta. Nie tylko uprawniają one do skorzystania z rabatów, ale również umożliwiają one naliczanie rabatów od rabatów w przypadku wyprzedaży sezonowych właśnie. Tak jest przykładowo w przypadku znanej sieci sprzedającej kawę i odzież.

Jak szukać wyprzedaży?

Wyprzedaże to dynamiczna rzecz w handlu więc zawsze warto się pośpieszyć jeśli natkniemy się na taką informacje, a żeby się nie natykać warto po prostu wiedzieć. Dobrym źródłem informacji na ten temat są newslettery sklepowe i strony dedykowane obniżkom i rabatom, jak na przykład ta http://zrealizujkupon.pl/shops/capoland. Zdecydowanie lepiej kupować przez Internet jeśli chodzi nam o autentyczność danej promocji i maksymalizacji zysku. Dlaczego? Sprawa jest prosta. Nagłe wyprzedaże w galeriach handlowych to jednak najczęściej socjotechniczny blef. Jednak nadal sporo ludzi się na niego nabiera. Pytanie czy chcesz być w tym gronie. Jeśli nie szukaj promocji, które naprawdę Cię interesują i kupuj to co naprawdę chcesz kupić.

(Visited 3 times, 1 visits today)